Pages: 1 ... 209 210 [211] 212 213 214   Go Down
Print
Author Topic: Fotoraai?  (Read 902359 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Rustyb
Moderator
Town Crier

« Reply #4200 on: January 10, 2011, 04:51:10 PM »

Correct.  Evil That your board ? innocent
« Last Edit: January 10, 2011, 04:54:42 PM by Rustyb » Logged

If you sow honesty, you will reap trust
Trailrider
Administrator
Town Crier

Die Bergie...

« Reply #4201 on: January 10, 2011, 04:53:59 PM »

Ha Ha

Nope.

Anyone can place a photo!

“Remember what Bilbo used to say: It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.”
Rustyb
Moderator
Town Crier

« Reply #4202 on: January 11, 2011, 12:20:46 AM »

Where is this memorial. I have Googled it but without much luck. Does anyone have more info.

Pmdb
Town Crier

« Reply #4203 on: January 11, 2011, 07:00:48 AM »

Just outside Van Wyksdorp.

It is tribute to Commandant B. M. Van Heerden who died in action when he was shot and killed by the murderer, Piet Matthyse on 30 December 1946.

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I am not sure about the universe. - Albert Einstein
Rustyb
Moderator
Town Crier

« Reply #4204 on: January 11, 2011, 07:11:59 AM »

A1. Thanks for the info too.

Trailrider
Administrator
Town Crier

Die Bergie...

« Reply #4205 on: January 11, 2011, 08:57:36 AM »

It is tribute to Commandant B. M. Van Heerden who died in action when he was shot and killed by the murderer, Piet Matthyse on 30 December 1946.

Wag bietjie, vertel meer!

“Remember what Bilbo used to say: It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.”
Pmdb
Town Crier

« Reply #4206 on: January 11, 2011, 10:24:21 AM »

Wag bietjie, vertel meer!

Toe die moordenaar Piet Matthyse op 8 Oktober 1947 in die rondgaande hof op Oudtshoorn deur regter G. Steyn ter dood veroordeel is, was dit die herinneringe aan ’n vrou, en nie die bedreiging van die galg nie, waaroor hy vir die hof iets te sê had.

In Ladismith en Van Wyksdorp se wêreld word daar tot vandag toe stories oor Matthyse vertel. Hoeveel daarvan die waarheid en niks anders as die waarheid is nie, kan ’n mens net raai, maar dat daar meestal met ’n mate van bewondering van hom gepraat word, is seker.

Tydens my gesnuffel op die spoor van ’n lank reeds gevange en opgehangde Piet Matthyse het ek heelwat stories aangehoor. En, toevallig, terwyl ek besig was om aan hierdie verhaal te skrywe, kom hou my neef Dirk my een aand uit die werk. Maar toe hy hoor waarmee ek voor sy koms besig was, vertel hy my hoe sy ma destyds, met Piet Matthyse in die distrik aan’t kwaad doen, met haar twee kinders in ’n tent by die een of ander veepos moes bly.

“Dis my wêreld daai,” sê Dirk. “Vens­ter­kranz, Plathuis, Hondewater, Kareevlakte, Allemorgens, Valletjies, Bloutoring, Draai. Ai, man, van Van Zylsdamme tot teen Touwsberg; en regs af was ’n veepos met die naam Plankhuis. Ek en my broertjie, albei van ons kleuters, en Ma alleen terwyl my pa mis uit die veekrale na die naaste spoorwegstasie aangery het.
“Jy weet, daai Piet was ’n slim man. Hy’t partykeer agteruit geloop na ’n plek toe sodat die polisie sy spoor verkeerd sou vat.”

Piet Matthyse se dinge het kleintyd al begin. Op tien of 12 was die gereg reeds op sy spoor, en toe al was hy die polisie een voor. Eers op 37-jarige leeftyd is hy net buite Van Wyksdorp in hegtenis geneem nadat hy ’n polisieman doodgeskiet het.

’n Mens kan Van Wyksdorp van vier ander dorpe af benader, maar nie een van die paaie is geteer nie. Die pad van Ladi-smith af het ’n goeie ryvlak omdat dit gereeld geskraap word. Wanneer ’n voertuig van agter af verby kom, moet ’n mens voet van die versneller afhaal, want vir ’n rukkie is daar niks anders as stof voor jou nie.

Op die spoor van ’n moordenaar raak my verbeelding maklik met my op hol; dan verwag ek so half dat Piet Matthyse in die pad gaan staan wanneer die stof loop lê. Maar hy is nie daar nie, net sy naam en die verhale oor hom.

Die mooiste pad na Van Wyksdorp is dalk die een van Calitzdorp af oor die Rooibergpas. Hom het ek al in ’n gewone sedan gery, alhoewel plek-plek versigtig. Maar met die sterkste en vinnigste viertrekryding sal dit my ook maar lankerig neem van punt A tot B, want daar is net te veel plekkies wat my tot stilhou verlei.

Bo-op Rooiberg, byvoorbeeld, is daar ’n piekniekplek waar vroeëre reisigers, dié wat met perdekarre en ossewaens die berge oor is, ’n klipstapel laat verrys het. Met elke oortog is ’n gebed gedoen en ’n klip op die bestaande hoop geplaas.

Klim weer in die kar, ry ’n entjie op die plato, sak met die kronkels af, hou kort-kort stil, skakel die enjin af en luister. Nie na wát nie, luister sommer net. Geduld, tog, want uiteindelik kom ’n mens wel by Van Wyksdorp uit.

As daar een ding is wat ’n mens by Piet Matthyse kan leer, is dit geduld. Hy het ’n opstal of veepos dae lank dopgehou om die kom en gaan van die inwoners te bestudeer voordat hy die huis sou betree om te vat wat hy wil hê, selfs ’n vrou die kere wat hy sy sin kon kry.

Vertrek ’n mens uit Herbertsdale na Van Wyksdorp, lei ’n mooi kronkelpad jou tussen plase deur bergop. Dan sak jy af na die Gouritzrivier (’n lekker piekniekplek) en beur opnuut die skerp steiltes uit met die Cloetespas oor die Langeberg tot in die Klein Karoo.

Hier het Matthyse kos gesteel en anderman se skaap geslag.

Op ’n dag het hy by ’n winkel op Kareevlaktestasie ingebreek en ’n briefie agtergelaat: “Oubaas, ek is jammer die winkel was toe. Ek het dit toe oopgebreek en my sommer self gehelp en sal die winkel weer goed toemaak. Ek is nou ’n soldaat. Sê groete aan Ma. Koos Pieterse.”

Toe hy ’n veewagter se kos gegaps het, het hy vir die ou man geskrywe: “Oompie, ek sit ’n paar geldstukkies vir jou neer, want ek het nie die kos gesteel nie, ek het mos daarvoor betaal – Piet Soldaat.”

Om van Riversdal af by Van Wyksdorp uit te kom ry ’n mens deur die lieflike Garciapas (geteer) en dan met die grondpad al langs die Langeberg tot waar die naambordjie jou links laat wegdraai.

Piet Matthyse sou al hierdie paaie geken het, én ’n klompie ander wat hy net met boerbokke en bobbejane gedeel het.
Van tyd tot tyd is perdekommando’s agter hom aangestuur, maar niemand kon hom vastrek nie.

Wanneer die wêreld te warm vir Matthyse geword het, het hy die pad gevat. Meestal weliswaar te voet, maar soms ook, wanneer hy die dag genoeg geld gesteel het, per trein. So het hy na Port Elizabeth gereis, na Durban, Johannesburg, Warrenton, Kimberley en Graaff-Reinet. Hy sou maande uit die Klein Karoo wegbly, lank genoeg om sy ou spore te laat koud word. Ander kere het nuwe moeilikheid wat hy gemaak het of geldnood hom teruggedryf.

Nadat hy die skaapwagter Jan Kamfer se huis rot en kaal besteel het, was daar van Jan se vrou, Roos, geen spoor nie. Eers later het die polisie uitgevind dat sy vrywillig saam met Piet die berge in is en daar het hulle haar later in hegtenis geneem.

Piet skryf op ’n Union Brand Jelly Crystals-pakkie: “Ek loop saam met die itokloosie. Op Vrydag sal ek Roos weer kom haal. Koos Pieterse. Die Skelm. Ek gaan Langeberg op, dan kom ek Swartberg af. Stilletjies.”

’n Man met humorsin, onse Piet. Maar toe daag hy die nag van 22 Desember 1946 omstreeks middernag gewapen met ’n gesteelde geweer by Jim en Esther Grootboom se eenslaapkamerhuisie in die ­George-distrik op, en daarna sou niks meer snaaks wees nie. Grootboom het uitgeroep: “Die Here behoed ons!” Skote het geklap. In die sitkamer het twee kinders, Annie Grootboom (17) en Willem Plaatjies (12), grootoog bly sit. Annie het probeer wegkom, maar Piet het haar gevang. Hy is met die twee veld in, waar Willem weggekom en na ’n plaashuis gehardloop het om hulp te soek.

Piet het geweet dat die polisie nou met nuwe ywer na hom sou soek. Hy had niks meer om te verloor nie en het Annie verkrag nadat hy haar met die dood gedreig het.

Daarna het Piet haar laat gaan. Sy het ’n vragmotor voorgekeer.

Het ek gesê ’n mens kan Van Wyksdorp van vier dorpe af benader? Dis nie waar nie. Daar is ’n vyfde: Oudtshoorn.

Die nuus van die Grootboom-moorde het soos ’n veldbrand deur die Klein Karoo versprei. Neef Dirk se ma sou snags ligter moes slaap wanneer haar man om den brode elders was. Piet Matthyse was nie meer net ’n inbreker en veedief nie, en hy was op pad na haar kant van die Klein Karoo.

Die polisie, bygestaan deur ’n bloedhond, het Piet se spoor gevolg van waar hy by ’n veewagter se huis ingebreek het. Op Kersdag het hulle afgekom op ’n plek waar die voortvlugtige geslaap het. Die kole van sy vuur het nog gegloei.
Op 26 Desember het Matthyse ’n ma en haar twee dogters gedwing om hom te vergesel.

Twee nagte moes die ouer vrou ter oorlewing saam met hom slaap. Toe een dogter op 28 Desember flou val, het hy die drie laat omdraai huis toe.

Piet Matthyse se spoor draai by Volmoed, wes van Oudtshoorn, in die rigting van Van Wyksdorp. Die Burger berig op 31 Desember 1946: “’n Kleurling is gistermiddag omstreeks vyfuur sowat 6 myl buitekant Van Wyksdorp in die rigting van Riversdal in hegtenis geneem nadat die soekgeselskap van sowat 100 konstabels en nagenoeg net soveel boere deur die dag die omgewing gefynkam het. Gisteroggend omstreeks agtuur is kaptein B.M. van Heerden, Distrikskommandant van Polisie op Oudtshoorn, in ’n geweergeveg met die Kleurling gedood. Twee konstabels is in die geveg gewond.”

Kaptein van Heerden se dogtertjie het, toe hy sy huis die dag voor die skietery verlaat, vir hom gesê: “Moenie gaan nie, Pappa, die outa sal Pappa net doodmaak.”

Ironies was die kaptein se doopname Barend Matthys. Hy het daardie oggend drie keer teruggegaan om sy geliefdes te groet.

Matthyse was nie net ’n moordenaar nie. Hy was ook ’n verleier van vroue en uiteindelik ’n verkragter.

In die hof het hy die volgende gesê: “Die meeste moorde wat in die wêreld plaasvind, kom deur ’n meisiemens. Ek sou lyk dat sy ook iets oorkom.”

Het die onbekende “sy” dalk Piet Matthyse se hart gebreek sodat hy onverdiende wraak teen alle vroue gekoester het, of had hy maar, soos die Bybelse Adam, iemand nodig om die las van sy eie swakheid te help dra?

* Bronne: Verskeie boorlinge van die distrik Ladismith, die C.P. Nel-museum op Oudtshoorn, en die artikel “Die moordenaar van die Klein Karoo” deur R.G. Grebe in Die Brandwag van 10 Desember 1976.

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I am not sure about the universe. - Albert Einstein
Trailrider
Administrator
Town Crier

Die Bergie...

« Reply #4207 on: January 11, 2011, 10:58:25 AM »

Dis nou interessant! Dankie Pmdb A1 Ek het net geweet van Bloubaard.

Umdani
Forum Furniture

« Reply #4208 on: January 11, 2011, 11:15:38 AM »

Klink amper soos Koos Sas se storie. Die ou waaroop David Kramer gesing het. Sy kopbeen was tot redelik onlangs skynbaar nog uitgestal in die museum in Montague. Smile

Koos Sas was 'n berugte skaapdief, gebore op Touwsrivier in die Wes-Kaap van Suid-Afrika, maar hy het veral berug geraak weens sy misdadige optrede in die distrik Montagu. Hier is hy verskeie kere weens die diefstal van skape in hegtenis geneem, maar het hy ook talle kere daarin geslaag om te ontsnap. Dit is egter gebeure na sy dood wat bygedra het daartoe dat sy naam bly voortleef.

In 1917 het hy begin werk by Boetatjie Botha, seun van 'n predikant van Stellenbosch, wat 'n padstal-winkeltjie bedryf het op die plaas Hoek-van-die-berg naby Montagu. Volgens oorvertellings het hy egter net een dag gewerk voordat hy deur sy werkgewer afgedank is. Later daardie selfde dag het hy na sy werkgewer teruggekeer om meel te vra uit die winkel. Toe die werkgewer omdraai om die meel te kry het Sas hom na bewering met 'n swaar voorwerp oor sy kop geslaan en sy keel met 'n mes oopgesny. Sas is weens die moord in hegtenis geneem, maar nadat die saak vir verhoor oorgeplaas was na 'n hoër hof op Worcester, het hy weereens daarin geslaag om te ontvlug. Hy was hierna vyf jaar lank voortvlugtig en is deur die staat as 'n sogenaamde "voëlvrye" verklaar.

Op 6 Februarie 1922 het 'n lid van die polisie op Springbok in Namakwaland, konstabel Jurie Dreyer, tydens 'n patrollierit op die plaas Droodaap buite Springbok, vir Sas herken aan 'n foto wat aan polisiestasies versprei is. Sas het probeer vlug, Dreyer het hom twee dae later, op 8 Februarie, ingehaal en doodgeskiet.

Die verhaal van Koos Sas het hierna egter 'n nadraai gehad, want die dood van so 'n belangrike voortvlugtende moordenaar van 'n predikant se seun was groot nuus en die plaaslike predikant van die NG gemeente, ds. W.P. Steenkamp, en sy seun was onder die nuuskieriges wat na die lyk van Sas kom kyk het. Die liggaam is toe deur omstanders opgelig sodat ds. Steenkamp se seun 'n foto hiervan kon neem. Hierdie foto is toe deur ds. Steenkamp en sy vrou in poskaartformaat laat druk met die volgende onderskrif daarby: "Koos Sas, moordenaar van die seun van ds. Botha van Stellenbosch in 1917. Driemaal gevang en driemaal ontsnap, eindelik op 8 Februarie 1922 in die weghardloop doodgeskiet deur poliesman Jurie Dreyer op Droodaap, nabij Springbok, Namakwaland. Opbrings van verkoop hiervan is vir die ACVV in Namakwaland." Die ACVV was die Afrikaanse Christelike Vrouevereniging van die kerk, waarvan mev. Steenkamp die voorsitster was. Die poskaarte se opbrengs sou aangewend word om blanke pleegkinders in Namakwaland te verwyder uit die huise van kleurling-pleegouers.

Nadat Sas begrawe is, het dieselfde ds. Steenkamp toestemming van die destydse landdros verkry om die liggaam op te grawe en het hy na bewering die kopbeen van die oorledene met hom saamgeneem toe hy daarna op Stellenbosch en in Amerika in 'n mediese rigting gaan studeer het. Na sy terugkeer uit Amerika het hy kort voor sy dood die skedel geskenk aan professor Hercules Brink van die Universiteit van Stellenbosch, wat dit op sy beurt aan die museum op Montagu geskenk het waar dit daarna in 'n glaskas uitgestal is.

Die verhaal van Koos Sas is in 2001 deur die bekende musikant David Kramer in 'n musiekteaterstuk verwerk nadat hy ook 'n lied daaroor geskryf het, wat in 1983 op sy album "Hanepootpad" uitgegee is.
« Last Edit: January 11, 2011, 11:21:42 AM by Umdani » Logged
Trailrider
Administrator
Town Crier

Die Bergie...

« Reply #4209 on: January 11, 2011, 11:40:22 AM »

Ek sal weer na daai plaat moet gaan luister!

Operator
Moderator
Town Crier

« Reply #4210 on: April 01, 2011, 12:21:41 PM »

Wie weet waar hierdie gesegde teen 'n gebou se muur aangebring is ?

Tip : Dis noord van Riversdal................suid van Ladismith............wes van Vanwyksdorp
en Oos van Barrydale

buzzlightyear
Administrator
Village Elder

I come in pieces

« Reply #4211 on: April 01, 2011, 01:14:00 PM »

KLink na iewers in/naby Garcia pas?

A desk is a dangerous place from which to watch the world. - John LeCarré
Rustyb
Moderator
Town Crier

« Reply #4212 on: April 01, 2011, 04:17:36 PM »

Herbertsdale ?

Operator
Moderator
Town Crier

« Reply #4213 on: April 08, 2011, 09:22:59 AM »

KLink na iewers in/naby Garcia pas?

Naby............so entjie bo die pas, maar nie op dieselfde pad nie.

Herbertsdale ?

Dit lê tussen Herbertsdale en Garcia Pas.

Dis 'n moeilike een.............so ek sal maar sê.

Dis 'n bord voor die Virgin Earth (Pendoorn ) plaas.
Hier is 'n link met 'n foto van hoe dit voor die gebou lyk.

http://www.havanahills.co.za/virgin_overview.html

Rustyb
Moderator
Town Crier

« Reply #4214 on: April 08, 2011, 05:03:25 PM »

Name and location please

buzzlightyear
Administrator
Village Elder

I come in pieces

« Reply #4215 on: April 08, 2011, 07:03:23 PM »

Oudebaaskraal dam?

A desk is a dangerous place from which to watch the world. - John LeCarré
Pmdb
Town Crier

« Reply #4216 on: April 08, 2011, 07:11:21 PM »

Oudebaaskraal dam?

Stem saam  A1

Nice pic, that first one   A1

Rustyb
Moderator
Town Crier

« Reply #4217 on: April 10, 2011, 09:25:30 PM »

Correct Buzz. A fasinating dam. It was previously an irrigation dam for the surrounding farms, but since it now forms part of the Tankwa Karoo park, it is no longer in official use.

Fourie
Moderator
Town Crier

Die Aapmens ......

« Reply #4218 on: June 04, 2011, 10:07:36 PM »

Die fred is amper weg....

Waar is die kerk?

Ek is bly ek is nie 'n Stormer ondersteuner nie
lox
Village Elder

« Reply #4219 on: June 05, 2011, 11:45:06 AM »

winburg?

Bly nederig en waardeer wat jy het, dit kan binne oomblikke van jou weggeneem word.
Pages: 1 ... 209 210 [211] 212 213 214   Go Up
Print
Jump to: